membran  (E-Mail nur eingeloggt Sichtbar) am 21.12.2017 11:36 Uhr
Thema: Opus Magnum - DIY Alchemie-Maschine - PC - out now Antwort auf: Upcoming: Spieleankündigungen und Ports und so von membran
20 EUR auf Steam
[http://store.steampowered.com/app/558990/Opus_Magnum/]

Oder 17 EUR im Humble Store für DRM Free Download & den Steam Key
[https://www.humblebundle.com/store/opus-magnum]

Opus Magnum is the latest open-ended puzzle game from Zachtronics, the creators of SpaceChem, Infinifactory, TIS-100, and SHENZHEN I/O. Master the intricate, physical machinery of the transmutation engine — the alchemical engineer’s most advanced tool — and use it to create vital remedies, precious gemstones, deadly weapons, and more.




PC Gamer gibt 91% und lobt außerdem den Reiz, den die Leaderboards und der Freundesvergleich ausmachen. Man kann in diesem "incredible machine"-Genre natürlich riesige Freeform-Kontruktionen anlegen, aber hier kann es auch auf Score gehen: Gewertet werden Geschwindigkeit, Bauteilkosten und Kompaktheit. Die vorherigen Spiele des Entwicklers waren ja, soweit man das mitbekam, sehr gute und clevere Puzzler (waren ja teils "programming games"), aber da machte mich die Präsentation nie an. Bei Opus Magnum sieht das anders aus und irgendwie fühle ich mich spontan an Minecrafts Redstone-Vorrichtungen und das damit verbundene Getüftel erinnert; Redstone war der Hauptgrund, warum mir Minecraft Spaß machte.

Natürlich konnte man in Minecraft dann auch was mit den Redstone-Bauten spielerisch in 3D was anfangen (irgendwelche automatische Farms, Türen, Bahnhöfe...), was in einem Multiplayersetting natürlich nochmal zusätzlich für Ansporn sorgte, da was hinzuzaubern, was dem 2D-Puzzler hier natürlich abgeht, dennoch sieht das hier äußerst interessant aus.

[http://www.pcgamer.com/opus-magnum-review/]

"A beautiful exercise in freeform solutions, Zachtronics has created one of the most satisfying puzzle games ever made."


IGN gibt 9.5/10 und auch der Artikel lobt den Challenge-your-friends Aspekt. Ich habe ein wenig Sorge, ob das Spiel auch ohne dieses Element genügend bockt, denn bislang hat sich das noch keiner von meinen Steamfreunden gekauft.

[http://www.ign.com/articles/2017/12/14/opus-magnum-review]

One of the most incredible examples of this was a “water fight” that broke out with a few people I know on Twitter. Opus Magnum’s awesome GIF exporter makes it extremely easy to share solutions with friends, though they’re often taken as challenges. The very first level in Opus Magnum simply asks you to assemble a water molecule, but once solutions started being shared it became a race to see who could make a water-machine that ran faster than anyone else’s.

We pushed the bounds of the simplest level to their absolute limit. I started at over 40 cycles cycles, then dropped down to 28, then 21. I spent nearly an hour tinkering with my water machine before I managed to hit 16 cycles, only to proudly return to Twitter to see someone else had hit 15 with an inspired design I hadn’t even begun to consider. Again, this is just in the first level.

It was competitive puzzle solving in a way I’ve never seen before. There were so many different solutions to the same problem, and in the eyes of Opus Magnum not a single one of them was wrong. I’m not sure it’s possible to go faster than 15 on water, but what about making it cheaper, or smaller? I would genuinely lay in bed at night building more efficient water machines in my head, then spring up early in the morning to test them.


(...)

"Opus Magnum encourages creativity without ever telling you you’re wrong, making it an endlessly replayable puzzler."

***Diese Nachricht wurde von membran am 21.12.2017 13:03 bearbeitet.***
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