membran  (E-Mail nur eingeloggt Sichtbar) am 29.06.2017 10:10 Uhr
Thema: Crash and Burn: Keine Sau spielt's Antwort auf: DIRT 4 von Tux
Die Zahl der Unique User für Dirt 4 fällt schon nach zwei Wochen auf Dirt Rally Niveau (Release: April 2015 im Early Access, voller Release dann Ende 2015). Beide Titel haben nun einen 24-Hour-Peak von etwa 1000 gleichzeitigen Usern.

Rennspiele, vor allem Sims, und dann auch noch Rally, sind mittlerweile so sehr Nische, dass die Nummern schnell ins Bodenlose fallen. Außerdem ist es in der  Zielgruppe so, dass die Leute meist nur ein (oder wenige) Rennspiel(e) haben, dem/denen über Jahre hinweg die Treue gehalten wird. Da gibt es ein Hauptrennspiel, in dessen Community sie unterwegs sind, in deren Ligen mitgefahren wird, an dessen Phsyik-Besonderheiten und Fahrfeeling man sich gewöhnt hat und das man sich mit diversen Mods genau richtig und langwierig zusammengefriemelt hat. Änderungen in UI, Force Feedback, Fuhrpark inkl ganzer neuer Rennklassen, die sich in der Community durchgesetzt haben, weil sie sich famos steuern lassen wie z.B. Formula Renault 3.5 in Assetto Corsa; neue Strecken, Zeitmessungs-Analysetools und so weiter und so fort - all das kommt nicht über Nacht, das muss erstmal alles von der Spielerschaft über Jahre hinweg erschaffen werden und vom Spieler gesichtet, installiert, konfiguriert und getweakt werden.

So halbgare Releases wie Dirt 4 werden von Rennspielsuchtis natürlich zur Kenntnis genommen und auch ausprobiert, aber schnell wieder fallengelassen, wenn sich das Spiel als Schund herausstellt und zum "Hauptspiel" zurückgekehrt. Da wächst nix zusammen und groß modbar waren die Codemasters-Rennspiele iirc eh nie. Zumindest ist da nie etwas gewachsen.



Natürlich hat PRC wieder einen Artikel dazu.

[https://pretendracecars.net/2017/06/28/dirt-4-crashes-and-burns-on-steam-is-handling-to-blame/]

Ausschnitte:

Though mainstream gaming websites have showered DiRT 4 with universal praise, and implied Codemasters have struck gold with the formula of pairing light team management elements with unique stage generation software, the sim racing community – in other words, a large portion of the userbase – obviously doesn’t echo the same feelings of gratitude and appreciation.


The reality is that DiRT 4’s tweaked physics are so profoundly backwards to drive, the physical act of flying through a gravel stage at speed is leaving droves of sim racers wholly unsatisfied with the experience, and they are willing to put up with significantly less to see and do if it means the action behind the wheel makes any sort of sense.


Whether it be the tires themselves, the way the gravel surface has been modeled, or a hidden stability assist you can’t completely turn off, DiRT 4 is very perplexing and counter-intuitive to drive. Though I had been able to figure out what was required of me from the physics engine and promptly flew through the modern rally and landrush campaign branches during my first evenings with the game, returning to DiRT 4 after a few days of inactivity left me woefully incompetent behind the wheel – I started to see why so many have subjected this game to a public lashing in regards to vehicle handling. This is not how a race car drives on a loose surface.

(For example,) The 1980’s BMW M3, as I’ve mentioned in previous articles, is absolutely atrocious – the car understeers when applying excessive power to the rear wheels at the apex of a tight corner, something you don’t need to be a professional rally driver to understand is extremely wrong. What should have been the best sportsman car in the game – a vehicle for budding sim racers to hone their driving skills – is instead a confusing mess of driving techniques that just don’t work when they should.


Codemasters have openly acknowledged that several cars on DiRT 4’s vehicle roster did not receive the appropriate tender love & care prior to launch, and that’s precisely why so many cars are downright unsatisfying to pilot in the current iteration of the game.



Unfortunately, Codemasters are late for the eternal science fair. (...) DiRT 4 was marketed as the polished, remastered, and finalized iteration of DiRT Rally – built with a proper development cycle behind it – and instead their audience have been treated to yet another season of “hurry up and wait.” That’s not something they signed up for.

***Diese Nachricht wurde von membran am 29.06.2017 10:14 bearbeitet.***
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