membran  (E-Mail nur eingeloggt Sichtbar) am 15.06.2016 09:03 Uhr
Thema: Patch Notes Antwort auf: McCree und Widowmaker Nerf diese Woche von membran
[http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745235963]

McCree kann jetzt nicht mehr so hart Tanks schroten, wie vorab angekündigt.

Widowmaker hat ihr Animation Cancel durch DeScope/Scope verloren, ihre Sniper-Bodyshots wurden geschwächt (ein einzelner, voll aufgeladener Bodyshot reicht nun z.B. gegen Tracer und Zenyatta nicht mehr aus) - die Headshot Damage bleibt aber gleich, ihr Team-Wallhack-Ultimate braucht nun etwas länger zum Aufladen. Hört sich nach einem sehr zahmen Nerf an.

Auf Reddit hat's jemand klargestellt, dass die Headshot Damage unverändert bleibt (für voll aufgeladene Schüsse = Faktor 10; gut zu wissen!):
Old headshot: (15*2) *10.0 = 300
New headshot: (12*2.5) *10.0 = 300
Her body shot damage has been nerfed from 150 to 120.


Interessanterweise gehen beide ehemaligen "Bodyshot = Kill" Ziele Tracer und Zenyatta besonders gestärkt daraus hervor, weil u.U. selbst ein zweiter Bodyshot nicht ausreicht, um sie zu fällen - ohne dass sie ein Health Pack oder Ähnliches bräuchten. Tracer kann nach dem ersten Treffer die Zeit zurückspulen und wäre wieder im besten Fall bei 150 HP; Zenyatta hat dagegen ein 100 HP Shield - wenn sich das nach dem ersten Treffer zwischenzeitlich wieder zu regenerieren schafft, hockt er wieder bei 130 HP - der voll aufgeladene Bodyshot von Widowmaker macht 120.

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McCree

Peacekeeper - Alternate fire

- Recovery time (i.e. the amount of time before McCree starts reloading) decreased from 0.75 seconds to 0.3 seconds
- Bullet damage decreased from 70 to 45 (Probably reverse patch form this)

Developer Comments: McCree was performing too well against all targets, making him feel like a must-pick in many situations. By reducing the damage of his alternate fire, McCree is now significantly weaker against tanks like Roadhog and Reinhardt, but still maintains his lethality against smaller targets like Tracer and Genji.


WidowMaker

Widow’s Kiss - Alternate fire (Scoped Shot)

- Base damage decreased from 15 to 12
- Note: Scoped shot damage multiplier remains unchanged
- Headshot damage multiplier increased from 2x to 2.5x
- Players must now wait for the unscoping animation to completely finish before scoping

Infra-Sight (Ult)

- Ultimate charge cost increased by 10%

Developer Comments: In the right hands, Widowmaker can often feel unstoppable — even when just landing body shots instead of critical heads shots. The changes to her alternate fire weaken body shot damage while leaving her headshot damage unchanged. Additionally, we felt her Ultimate ability, Infra-Sight, was coming up a little too frequently, especially considering its impact on the game.

Bug Fixes
- Improved stability of the High Bandwidth option in Custom Games
- Fixed a bug that allowed Mercy to gain Ultimate charge whenever damage boosting an ally who was attacking a barrier or Ice Wall
- Fixed a bug that allowed Reaper to Shadow Step to unintended locations on a certain maps
- Fixed an issue with collision on certain areas of Dorado not blocking line of sight

***Diese Nachricht wurde von membran am 15.06.2016 09:43 bearbeitet.***
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