membran  (E-Mail nur eingeloggt Sichtbar) am 22.03.2017 10:12 Uhr
Thema: OS Reinstall. Antwort auf: WhatsApp auf WindowsPhone / Lumia 650 von Don Cosmo
>Ich hab gestern zumindest die App deinstallieren und wieder installieren können, das half aber nichts. Telefon zurücksetzen wollte ich erst mal nicht, weil sie auch nicht weiß, ob und wo sie ein Backup dazu hat. Gibt es hier User von WP? Rinoa doch, oder? Oder ist das ein bekanntes Problem? Wo kann man sehen, ob es die letzten Tage ein Update der App gab, welches evtl. das Problem ausgelöst hat?

... denn es ist immer noch Windows.

Keine Ahnung ob's bei deinem Problem hilft, aber hier ist eine Kleinweich-Antwort zum Thema (generell scheinen seit Anfang März viele Apps dort nicht mehr zu starten). Kleinweichs Lösungsvorschläge brachten nichts, der User hat's mit einem Reinstall gelöst.

[https://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdlumia-mdapps/whatsapp-and-uc-browser-not-opening/3a2e4c17-b556-4aa4-a19a-bdfd5239004e]

since two days, many of my apps don't open. They keep on loading (e.g. whatsapp, Camscanner, Fidme, Mamiton, MétéoFrance ...). It's not the case with all the apps but many of them.
I have a Lumia 950 with build 10.0.15031.0.
I uninstalled some of them and reinstalled them, but that doesn't solve the problem.


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Kleinweich:
Regarding this issue, we suggest to please update the phone software to the latest released (OS Build 14393.729), then try to update the apps on the Store again.
To update the phone software, just go to Settings> Update and security> Phone update> Check for updates.



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As far as I'm concerned, I updated my phone yesterday and now I'm with the build 10.0.15047.0.
But the problem remains the same.
Any other ideas ?



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Kleinweich:

Sorry for the delay in getting back to you. We suggest that you perform a soft reset. Press and hold the volume down button and Power button until your phone vibrates and restarts. Note that you should not touch the device screen during this process (not even when the 'slide down to power off' prompt appears). After performing a soft reset, try to check if the issue persists.


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I have already tried soft reset 3 times at beginning without restoring previous backup. Now I have reinstalled windows using windows device recovery tool. Now everything works fine. All apps are working. But thanks for suggestion. Please find a way for it without reinstalling windows.

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Kleinweich:
We appreciate your response. We're glad to know that everything is working fine. The information shared by you might help other community members.
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